Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zjištění doby potřebné pro řidiče k vyhodnocení situace za vozidlem při odbočování a předjíždění
Belák, Michal ; Rábek,, Vlastimil (oponent) ; Kolíbal, Zdeněk (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Dizertační práce se zabývá zejména zjištěním doby, kterou potřebuje řidič k vyhodnocení situace za vozidlem při jízdních manévrech odbočování a předjíždění, a to na základě provedených měření v reálném silničním provozu. Jedná se o běžné a časté jízdní manévry, které řidič vykonává při řízení vozidla v silničním provozu a pro jejich bezpečné provedení potřebuje znát situaci kolem vozidla a zejména pak za ním, k čemuž slouží zařízení pro nepřímý výhled, nejčastěji zpětná zrcátka. Takto definovaná doba, vhodná např. pro potřeby soudně inženýrské aplikace pro analýzu silničních nehod, dosud nebyla podrobně zkoumána. Za účelem jejího stanovení, proto byla provedena rozsáhlá analýza současného stavu problematiky související s nepřímým výhledem z vozidla, byly formulovány vlivy na délku doby a s tím související charakteristiky člověka jako součástí soustavy řidič – vozidlo - okolí. V práci byly zkoumány vlastnosti lidského vnímání a pojednáno o problematice reakční doby. Byly analyzovány dosavadní výzkumy zabývající se dobou věnovanou pohledům do zrcátek a představeny možné metody jejího měření. Na základě toho pak byl navržen a realizován experiment, pomocí kterého byla tato doba autorem definována a získána potřebná data, jejichž analýzou bylo možné kvantifikovat dobu, kterou řidič potřebuje ke kontrole situace za vozidlem, při odbočování a předjíždění a dalších jízdních manévrech při kterých je potřeba změnit směr, resp. jízdní koridor vozidla. Závěry ukázaly, že doba potřebná pro vyhodnocení situace za vozidlem prostřednictvím zpětných zrcátek obvykle nepřesahuje dobu 1 sekundy.
Eyetracking při řešení dopravních situací
Veselá, Cindy ; Němcová, Andrea (oponent) ; Janoušek, Oto (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá sledováním pohybu očí pomocí eyetrackeru při řešení dopravních situací. Teoretická část popisuje anatomii oka a druhy očních pohybů. Dále objasňuje způsoby sledování pohybu očí se zaměřením na metody eyetrackingu. V rámci praktické části byly vytvořeny dva programy a byl nahrán pohyb očí dobrovolníků. První program slouží pro záznam pohybu očí během sledování dopravní situace ve videu, druhý program pak k vizualizaci získaných záznamů. Byly zkoumány parametry pohybu očí, které by mohly vést k diferenciaci řidičů dle jejich zkušenosti.
Model elektronického obchodu
Zavrtálková, Hana ; Trčka, Jiří (oponent) ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce)
V této práci jsem vypracovala návrh modelu elektronického obchodu pro firmu Vinařství Štěpán Maňák. Zmiňuji zde budoucí možné nástrahy konkurence a jiné překážky při zavedení prodeje přes internet. Dále jsou v práci rozebrány veškeré potřebné kroky, které je důležité promyslet a udělat ještě před samotným naprogramováním obchodu. Firma se pak sama rozhodne, zda na stávající internetové stránky pouze naprogramuje elektronický obchod nebo zda zvolí druhou variantu, kterou upřednostňuji, a to kontaktovat mnou doporučenou společnost Tomáše Zimáčka, která bude s firmou ráda spolupracovat a vytvoří jí zcela nové, daleko přitažlivější stránky.
Analýza vlivů vybraných rušivých podnětů na pozornost řidiče
Bucsuházy, Kateřina ; Rybka, Jindřich (oponent) ; Mičunek,, Tomáš (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Dizertační práce se zaměřuje na problematiku nepozornosti řidičů jako jeden z hlavních faktorů přispívajících ke vzniku dopravních nehod. V úvodu je vymezena důležitost řešené tematiky prostřednictvím rozsáhlé rešerše. V rámci teoretického rozboru je uvedena terminologie v oblasti analýzy nehod související s problematikou této dizertační práce. Dále byly analyzovány stávající metody využívané pro analýzu chování řidičů. Byly představeny rovněž výsledky existujících výzkumných studií s důrazem zejména na problematiku vlivu rušivých vlivů na pozornost řidiče. Na základě provedené rešerše byly identifikovány výzkumné otázky, z nichž část je předmětem řešení této práce. Vymezená problémová situace a rovněž formulované problémy poukazují zejména na nezbytnost nalezení a validaci relevantních moderních metod pro analýzu vlivu vybraných rušivých vlivů na pozornost řidiče, resp. vybrané fáze procesu zpracování informace řidičem. Série provedených měření pak poskytuje rovněž kvantifikované údaje zejména s ohledem na časovou náročnost vnímání vybraných rušivých podnětů řidičem.
Analýza reakčních dob na základě měření v reálném silničním provozu
Bilík, Tomáš ; Bucsuházy, Kateřina (oponent) ; Belák, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá reakční dobou řidičů v podmínkách reálného silničního provozu. V rámci analýzy současného stavu poznání je uveden rozbor problematiky reakčních dob, zejména se jedná o různé definování pojmu reakční doba, členění na jednotlivé fáze, vymezení vybraných metod měření a poznatků z prací jiných autorů. Na základě analýzy současného stavu byl autorem této práce navržen a realizován experiment za účelem zjištění reakčních dob řidičů při různých dopravních situacích v podmínkách běžného silničního provozu. Data získána v průběhu experimentu byla vyhodnocena na základě různých dopravních situací a různých časových odstupů.
Checking of the Situation Behind the Vehicle
Ryšavá, Kristína ; Bucsuházy, Kateřina (oponent) ; Belák, Michal (vedoucí práce)
The diploma thesis deals with the issue of control the situation behind the vehicle, in the theoretical part discusses the indirect view from the vehicle, reaction time and possibilities of its measurement and the possibilities of measuring eye movements using eye trackers, The second part of the thesis deals with the description of the measurement method used to obtain the needed data and the analysis of the situation behind the vehicle using rear view mirrors by analyzing the duration of the fixations in the rear view mirrors and the total duration of the view in the rear view mirrors.
Analýza úkonů řízení vozidel u starších řidičů
Maršálek, Lukáš ; Bucsuházy, Kateřina (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřená na analýzu úkonů starších řidičů při řízení v různých dopravních situacích a její porovnání se skupinou řidičů v produktivním věku. První část práce shrnuje dosavadní poznatky v dané problematice s důrazem na změnu v řidičské výkonnosti spojenou s pokročilým věkem. V analytické části jsou vyhodnocována data získaná z videozáznamů jízdních zkoušek v reálném provozu. Data jsou vyhodnocena za účelem zjištění časové náročnosti kontroly rizikových oblastí a návyků jednotlivých věkových skupin. Na základě získaných výsledků jsou zhodnoceny přínosy a možná omezení daná podmínkami měření.
Vliv obalu a etikety na rozhodování spotřebitelů při nákupu produktů s obsahem hmyzího proteinu.
Joura, David
Joura, D. Vliv obalu a etikety na rozhodování spotřebitelů při nákupu produktů s obsahem hmyzího proteinu. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Diplomová práce se zabývá optimalizací návrhu obalu a etikety produktů určených pro psy s obsahem hmyzího proteinu. V práci je pozorováno spotřebitelské chování při nákupu těchto produktů se zaměřením na atraktivitu obalu a etikety. Hlavním cílem práce je tak identifikovat faktory obalu a etikety, které ovlivňují spotřebitelské nákupní rozhodování, při nákupu psích pamlsků s obsahem hmyzího proteinu. V úvodu diplomové práce je literární rešerše, která zkoumá základní principy designů obalů a etiket v marketingové komunikaci, vliv hmyzího proteinu na chování zákazníka a konkrétní výhody a nevýhody produktů s obsahem hmyzího proteinu. V druhé části práce se nachází praktická část zaměřená na pozorování spotřebitelů za pomocí předem stanovené metodiky.
Analýza časové náročnosti řešení vybraných dopravních situací řidiči
Krejčiřík, Roman ; Bucsuházy, Kateřina (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá analýzou časové náročnosti řešení vybraných dopravních situací řidiči v reálném silničním provozu. Cílem práce bylo zjištění, jakou dobu potřebují řidiči pro vyhodnocení situace v různých typech křižovatek a zároveň, jak dlouho trvá bezpečně vykonat úkon v dané situaci. Na základě analýzy současného stavu byl navržen experiment, který byl realizován formou jízdních zkoušek v reálném provozu. Experiment byl proveden ve městě Brně a zúčastnilo se jej 10 probandů. Doba potřebná k vyhodnocení a k bezpečnému vykonání úkonu byla zkoumána v 7 různých situacích. Data byla sbírána pomocí eyetrackeru, následně vyhodnocena a roztřízena podle jednotlivých situací a ostatních zjištěných vlivů. Takto vyhodnocená data byla porovnána v rámci jednotlivých situací a mezi situacemi navzájem. Získané časové údaje poskytují základní informace o časech potřebných pro vyhodnocení situace, kdy nejkratší zjištěná doba byla 2,1 s.
Analýza úkonů řízení vozidel u starších řidičů
Maršálek, Lukáš ; Bucsuházy, Kateřina (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřená na analýzu úkonů starších řidičů při řízení v různých dopravních situacích a její porovnání se skupinou řidičů v produktivním věku. První část práce shrnuje dosavadní poznatky v dané problematice s důrazem na změnu v řidičské výkonnosti spojenou s pokročilým věkem. V analytické části jsou vyhodnocována data získaná z videozáznamů jízdních zkoušek v reálném provozu. Data jsou vyhodnocena za účelem zjištění časové náročnosti kontroly rizikových oblastí a návyků jednotlivých věkových skupin. Na základě získaných výsledků jsou zhodnoceny přínosy a možná omezení daná podmínkami měření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.